Vi vill börja träna iaido

Allt om iaido.

Vi vill börja träna iaido

Inläggav Emil Wall » 29 juni 2010, 17:08

Hej!

Jag och en vän till mig har pratat en del om att börja träna iaido. Jag har tidigare tränat kyokushin karate vid budohuset och har sett er träna ett par gånger samt uppvisningar vid öppet hus, så det känns naturligt för oss att vända oss till er. Vi har båda viss bakgrund i hantering av svärd. Själv har jag tränat aikido i ett par år på uppsala budoklubb och där ingick ett moment, toho, där vi tränade kata med bokken samt att svärdet användes kontinuerligt även under den ordinarie träningen. Min vän (som för övrigt också heter Emil) är inte klassiskt skolad men har ägnat många år åt träning med svärd tillsammans med vänner.

Skulle det vara möjligt för oss att komma på era träningar nu under sommaren eller måste vi vänta och istället haka på i samband med någon form av nybörjarstart i höst?
Emil Wall

Re: Vi vill börja träna iaido

Inläggav mikaelhagfeldt » 29 juni 2010, 17:27

Nybörjarintaget startar i höst, men för all del kom gärna förbi och se er för. Om Karateträningen börjar eller slutar i samband med något utav våra pass så är ni välkomna att titta förbi. Passa gärna på att ta er en titt i Fyrishov nu då vår stormästare besöker oss fram tills Fredag. Lägret pågår just nu och håller till i D-hallen. Vi tränar från ca 9-12 och 15-18.
mikaelhagfeldt
Uppsala Iaidoka

Re: Vi vill börja träna iaido

Inläggav agback » 15 juli 2010, 13:41

Hej!

Som Mikael skrev så startar nybörjarintaget i höst.
Fram tills dess så är det mindre antal tränande på passen pga semester.
Keiko och keiko!

We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit.

Martin Agback
Användarvisningsbild
agback
Sensei

Återgå till Iaido